Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:42:46+01:00
Dane są wielomiany : w(x)= 4x³-2x²+x oraz u(x)= -4x³+2x²-x stopien wielomianu w(x) - u(x) jest równy??

w(x) - u(x)=4x³-2x²+x -(-4x³+2x²-x)=4x³-2x²+x+4x³-2x²+x=8x³-4x²+2x
a więc stopień wielomianu wynosi 3 ( najwyższa potęga).
2009-11-08T21:44:34+01:00
8x³+ 2x jest to wielomian 3 stopnia
2009-11-08T21:49:16+01:00
St(w-u)=3 ,bo
w(x)+u(x)= 4x³-2x²+x-(-4x³+2x²-x)=4x³-2x²+x+4x³-2x²+x=
=8x³-4x²+2x

najwyższą potęga, w której występuje x to 3, wiec stopień tego wielomianu wynosi 3