Co można powiedziec o kątach przyległych, które mają jednakowe miary ? Jaką miarę ma kąt wklęsły , którego ramiona są prostopadłe ? Czy dwa kąty proste moga tworzyć kąt pół pełny ? Ile stopni mają kąty przyległe , jeśli jeden z nich jest pięć razy większy niż drugi ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T21:53:58+01:00
Kąty przyegłe, które maja jednakowe miary są katami prostymi.

Kąt wklęsły,którego ramiona sa prostopadłe ma 270 stopni.

Dwa kątyt prostę mogą tworzyc kąt półpełny. wystarczy, że będa miały jedno ramię współne.

Jeden z nich ma 150 stopni a drugi 30 stopni bo:
5x+x=180
6x=180/6
x=30stopni
5x=150 stopni
62 4 62
2009-11-08T21:54:50+01:00
Kąty przyległe mające te samy miary nazywamy kątami prostymi o 90 stopniach.
Kąt wklęsły ma 270 stopni, bo 360-90=270
tak. dwa kąty proste mogą tworzyć kąt półpełny.

Jeden kąt ma 144 stopnie a drugi 36 bo
180:5 = 36
180-36=144
18 4 18