Uzupełnij zapisy słowne przebiegu reakcji wymiany.
a) chlorek cynku+..........-...........+ chlorek sodu.
b) tlenek ołowiu(2)+.............-.............+ tlenek węgla(4)
c)............+ siarczek baru-siarczek potasu+............
d) tlenek wodoru+...........- tlenek magnezu+.................
e) węgiel+................- żelazo+tlenek...............

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T22:01:21+01:00
) chlorek cynku+sód-cynk+ chlorek sodu.
b) tlenek ołowiu(2)+węgiel-ołów+ tlenek węgla(4)
c)potas+ siarczek baru-siarczek potasu+bar
d) tlenek wodoru+magnez- tlenek magnezu+wodór
e) węgiel+ tlenekżelaza- żelazo+tlenekwęgla
6 3 6
  • izam
  • Początkujący
2009-11-08T22:01:26+01:00
A)chlorek cynku+sód=cynk+chlorek sodu
b)tlenek ołowiu(2)+węgiel(4)=ołów(2)+tlenek węgla(4)
c)potas+siarczek baru=siarczek potasu=bar
d)tlenek wodoru+magnez=tlenek magnezu+wodór
e)węgiel+tlenek żelaza=żelazo+tlenek węgla
7 4 7
2009-11-09T00:48:22+01:00
Chlorek cynku+sód=cynk+chlorek sodu
tlenek ołowiu(2)+węgiel(4)=ołów(2)+tlenek węgla(4)
potas+siarczek baru=siarczek potasu=bar
tlenek wodoru+magnez=tlenek magnezu+wodór
węgiel+tlenek żelaza=żelazo+tlenek węgla
5 4 5