Wymień które krainy geograficzne (Nizina Mandżurska, Góry Południowochińskie, Himalaje, Kunlun, Kotlina Dżungarska, Wielki Chingan, Kotlina Syczuańska, Tybet, Tien-szan, Kotlina Kaszagarska) charakteryzują się dużą, a które małą gęstością zaludnienia??? :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T22:09:53+01:00
Mała gęstość zaludnienia: (Tybet, Tien-szan,Góry Południowochińskie, Himalaje, Kunlun, Kotlina Syczuańska)

Dużą gęstością zaludneinia:(Nizina Mandżurska, Kotlina Dżungarska, Wielki Chingan, Kotlina Kaszagarska
5 4 5
2009-11-08T22:11:15+01:00
Z reguły, tereny górzyste (czyt. słabo dostępne, o ciężkich warunkach do życia) mają małą gęstość zaludnienia, a kotliny, doliny itp większe.

Tak więc małą gęstość zaludnienia mają:
Himalaje, Góry Płdchińskie, Tien-szan, Tybet, Kotlina Syczuańska

A dużą: Kunlun, Kotlina Dżungalska, Kotlina Kaszgarska, Wielki Chingan
2 3 2
2009-11-08T22:31:33+01:00
Krainy geograficzne charakteryzujące się małą gęstością zaludnienia to :
Tybet, Tien-szan, Góry Południowochińskie, Himalaje, Kunlun, Kotlina Syczuańska
Krainy geograficzne charakteryzujące się dużą gęstością zaludnienia to:
Nizina Mandżurska, Kotlina Dżungarska, Wielki Chingan, Kotlina Kaszagarska
2 3 2