Odpowiedzi

2009-11-08T22:27:20+01:00
(0,75*25+0,375*12,5)/37,5 * 1000 = 23,4375 / 37,5 + 1000 =
= 625

Odp. 625 promili
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T22:28:45+01:00
Z dwóch kawałków złomu złota 25g próby 0,750 oraz 12,5g próby 0,375 jubiler wykonał bransoletkę. Ile promil czystego złota ma otrzymany wyrób?
x-ilość promili czystego złota
0,750*25g+0,375*12,5g=x*37,5g
18,75+4,6875=x*37,5
23,4375=x*37,5
x=23,4375:37,5
x=0,625
czyli 625 promili
2009-11-08T22:47:08+01:00
0,75 * 25 + 0,375 * 12,5 /37,5 * 1000 =
23,4375 / 37,5 + 1000 =
= 625 (promili)