Do garnka o średnicy podstawy 18cm nalano wody, a nastepnie wrzucono brzoskwinie o sredicy 6 cm. o ile centymetrow podniósl sie poziom wody w garnku? Przyjmujemy ze brzoskwinia jest kula i zanurzyla sie calkowicie, oraz ze z garnka nie wylała sie ani kropla wody.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T23:30:04+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T00:40:44+01:00
Do garnka o średnicy podstawy 18cm nalano wody, a nastepnie wrzucono brzoskwinie o sredicy 6 cm. o ile centymetrow podniósl sie poziom wody w garnku? Przyjmujemy ze brzoskwinia jest kula i zanurzyla sie calkowicie, oraz ze z garnka nie wylała sie ani kropla wody.
d=18cm
r=9cm
V wody w garnku=πr²*h=81πh cm³
d brzosklwini=6 cm
r brzosklwini =3 cm
V brzosklwini=4/3πr³=4/3π*27=36π cm³
Vbrzosklwini=V wypartej wody=81πh podniesionej wody cm³
36π= 81πh
h=36π/81π
h=4/9 cm
2009-11-09T01:48:46+01:00
R1 =18cm :2 = 9cm
r2 =6cm:2 = 3cm
V2 =(4/3) pi*r^3 = (4/3)*pi *(3cm)^3 = 36*pi
h*pi*(r1)^2 = V2 = 36*pi
h*(9cm)^2 = 36
h = 36 : 81 = 4/9
h =( 4/9) cm = w przybliżeniu 0,44 cm