Cel : obserwujemy skutki ciśnienia atmosferycznego .
konieczne przedmioty szklanka , woda , kartka papieru
kolejne czynności :
- szklanke napełnij woda po brzegi
- przykryj ją kartką papieru
- połóż dłoń na kartce i odwróć szklanke do góry dnem
- usuń dłoń
- opisz wynik obserwacji i wyjaśnij go ,

2

Odpowiedzi

2009-11-08T23:11:00+01:00
.Ponieważ pomiędzy wodą a szkłem oraz pomiędzy wodą a kartką istnieje siła przylegania.
55 2 55
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T23:56:39+01:00
W odwróconej dnem szklance wytwarza się podcisnienie, które nie pozwala na oderwanie się kartki ; w momencie odchylenia kartki zostaje wpuszczone powietrze, zmienia się cisnienie w górnej części szklanki(dnie) i woda wypływa;
podciśnienie będzie tym większe i m wyższa będzie szklana, czyli wysokość słupa wody ponieważ to jej ciężar wywołuje podciśnienie
81 4 81