Wskaż które trzy czynniki decydują o dużej rocznej amplitudzie temperatury powietrza.

małe zachmurzenia, duża wilgotoność powietrza, duże wysokości n.p.m, duża odległość od morza, niewielka odległość od morza, skąpa roślinność, bujna roślinność.

2

Odpowiedzi

2009-11-09T00:06:32+01:00
Małe zachmurzenia
duże wysokości n.p.m
<wraz ze wzrostem wysokości temperatura powietrza spada średnio o 0,6ºC/100m>

duża odległość od morza
niewielka odległość od morza
Te dwa można określić jako <odległość od morza>
im dalej od morza tym cieplej

skąpa roślinność
bujna roślinność
Te dwa można podciągnąć ogólnie pod <roślinność>
im większa roślinność tym chłodniej
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T00:08:36+01:00
Duża wilgotoność powietrza
niewielka odległość od morza
skąpa roślinność
1 5 1