Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T10:27:27+01:00
Data i rok wydarzenie
2 luty 1945: Ekwador oglasza wojne z III Rzesza i Japonia
8 luty 1945: Paragwaj oglasza wojne z III Rzesza i Japonia
13 luty 1945: Peru oglasza wojne z III Rzesza i Japonia
14 luty 1945: Chile oglasza wojne z Japonia
16 luty 1945: Wenezuela oglasza wojne z III Rzesza i Japonia
23 luty 1945: Urugwaj oglasza wojne z III Rzesza i Japonia
26 luty 1945: Egipt oglasza wojne z III Rzesza i Japonia
27 luty 1945: Liban oglasza wojne z III Rzesza i Japonia


7 października – ogłoszenie niepodległości Królestwa Polskiego przez Radę Regencyjną.
11 października – polskie organizacje działające w Rzeszy wydały wspólny komunikat opowiadający się jawnie za niepodległością Polski.
12 października – Rada Regencyjna przejęła władzę nad wojskiem polskim.
19 października – została powołana Rada Narodowa Księstwa Cieszyńskiego.
23 października – Rząd Jana Kantego Steczkowskiego został odwołany przez Radę Regencyjną.
25 października – Wojciech Korfanty wystąpił w Reichstagu z żądaniem przyłączenia do państwa polskiego wszystkich ziem polskich zaboru pruskiego.
28 października – utworzenie w Krakowie Polskiej Komisji Likwidacyjnej.
30 października – Tarnów jako pierwsze miasto odzyskał niepodległość.
NA ŚWIECIE
3 października
car Bułgarii Ferdynand I Koburg abdykuje na rzecz swego syna Borysa III.
cesarz i król Prus Wilhelm II Hohenzollern mianuje księcia Maximiliana von Baden kanclerzem Cesarstwa Niemieckiego i premierem Prus.
9 października – I wojna światowa: morderstwo Michaiła Aleksiejewa.
11 października – miasto Mayaguez, na zachodnim wybrzeżu Portoryko, zostaje zniszczone przez trzęsienie ziemi o sile 7,5 stopnia w skali Richtera i następującym po nim tsunami.
16 października – Karol I wydał edykt o utworzeniu luźnej federacji poszczególnych części składowych Austro-Węgier.
18 października – Deklaracja Waszyngtońska proklamuje niezależność Republiki Czecho-Słowackiej.
21 października – Związek Sowiecki: powołanie przez Lenina GRU - Głównego Zarządu Wywiadu Związku Sowieckiego .
24 października – I wojna światowa: Włosi rozpoczęli ofensywę nad Piawą.
25 października – parowiec SS Princess Sophia zatonął w pobliżu miejscowości Juneau u wybrzeża Alaski, 353 osoby zginęły.
28 października – Republika Czecho-Słowacka deklaruje niezależność od Austro-Węgier.
29 października – parlament chorwacki uchwalił wraz z Dalmacją, Serbią i Słowenią utworzenie Jugosławii.
30 października
zostaje opublikowana Deklaracja Martina, która włącza Słowację do państwa Czecho-Słowackiego.
północny Jemen uzyskuje niepodległość, jako Królestwo Mutawakkilite Jemenu, od Imperium osmańskiego, co jest wynikiem Traktatu z Mudros (od nazwy miejscowości na greckiej wyspie Lesbos).
I wojna światowa: Włosi pokonali Austriaków pod Veneto.
31 października – Węgry proklamowały niepodległość od Austro-Węgier.
2009-11-09T16:01:00+01:00
1918 - początek I wojny światowej
1945 - Koniec II wojny światowej