Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T09:18:52+01:00
-pismo (Sumerowie)
-kalendarz słoneczny (Egipt)
-astronomia, astrologia, geometria(Egipt)
-demokracja (Ateny)
-strategie wojskowe (Rzym)
-pieniądze (Fenicja)
-rozwój religii zarówno monoteistycznych jak i politeistycznych
-rozwój płatnerstwa i architektury, która dała podstawy późniejszym nurtom
-handel (Mezopotamia)
-kodeks Hammurabiego, który dał podstawy wszystkim kodeksom prawnym (MEzopotamia)
-literatura(Epos o Gilgameszu, Mezopotamia)
-filozofia (Ateny, Rzym)
-nauki przyrodnicze

6 4 6
2009-11-09T09:59:33+01:00
Starożytnym ludziom zawdzięczamy bardzo wiele. Starożytni egipcjanie byli wynalazcami pisama, posiadali rozległą wiedzę z matematyki. Natomiast w starożytnym Sumerze wynaleziono system dziesiątkowy oraz kanały irygacyjne. W Babiloni stworzono pierwszy kodeks prawny, a chinczycy wynaleźli jedwab. Fenicjanie stworzyli pierwszy alfabet i pieniądze.
2 5 2
2009-11-09T10:59:12+01:00
Pismo
kalendarz
papier
religie monoeistyczne jak i politeistyczne
4 3 4