Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T09:42:06+01:00
Liczba przeciwna: +2/25
Liczba: -2/25
Odwrotność liczby: -12½=-25/2

Liczba przeciwna: +1/12
Liczba: -1/12
Odwrotność liczby: -12

Liczba przeciwna: -2
Liczba: 2
Odwrotność liczby: ½
2009-11-09T09:46:43+01:00
Liczba przeciwna do danej liczby a,\; to taka liczba -a,\; że zachodzi:

a+(-a)=0

odwrotność = -12,5 = -125/10 żeby uzyskać liczbę odwrotną musisz znaleźć taką liczbę, że jak przez nią pomnożysz odwrotności to da Ci wynik 1, czyli
-125/10 * x = 1 liczba = -10/125 = -2/25 = -0,08

liczba przeciwna zatem będzie = 0,08 bo -0,08+0,08 = 0:)
2009-11-09T09:59:43+01:00
Liczba przeciwna: 1/12
Liczba: -1/12
Odwrotność liczby: -12

Liczba przeciwna: -2
Liczba: 2
Odwrotność liczby: ½