Proszę o rozwiązanie zadania.
Koszt wypożyczenia samochodu na 3 dni składa się z opłaty stałej 100zł oraz opłaty 0,2zł za każdy przejachany kilometr. Podaj wzór funkcji opisującej koszt wypożyczenia samochodu w zależności od liczby przejechanych kilometrów. Narysuj wykres funkcji. Jaką maksymalną liczbę kilometrów można przejechac, aby koszt wypożyczenia samochodu na 3 dni nie przekroczył 300zł?

3

Odpowiedzi

2009-11-09T10:51:08+01:00
100zł + (0,20 * 1000) = 100zł + 200zł = 300zł
Można przejechac 1000km.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T11:27:00+01:00
Y=100+0,2*x

x-kazdy przejechany km
y-koszt przejazdu

300=100+0,2x
300-100=0,2x
200=0,2x/:0,2
x=1000 km
Za 300 zł można przejechać 1000km

Wykres narysuj sobie podstawiając do wzoru punkty x i y.Daj sobie np co 10 km( to wstawiaj za x)wtedy obliczysz y i nanoś punkty na oś współrzędnych
1 5 1
2009-11-09T11:53:53+01:00
Proszę o rozwiązanie zadania.
Koszt wypożyczenia samochodu na 3 dni składa się z opłaty stałej 100zł oraz opłaty 0,2zł za każdy przejachany kilometr. Podaj wzór funkcji opisującej koszt wypożyczenia samochodu w zależności od liczby przejechanych kilometrów. Narysuj wykres funkcji. Jaką maksymalną liczbę kilometrów można przejechac, aby koszt wypożyczenia samochodu na 3 dni nie przekroczył 300zł?

x-liczba przejechanych kilometrów
y- koszt wypożyczenia samochodu
y=0,2x+100
wykres to prosta przecinająca os y w punkcie 100
a oś x byłoby na minusie ale nie można
inne punkty to: (10, 102), (20,104), (30,106), ...(50,110)

0,2x+100≤300
0,2x≤200
x≤1000
można przejechać max 1000km
1 5 1