Czesc wszystkim.Jesli ktos z was potrafi mi pomoc napisac z gory bede wdzieczna.Napisz jaki jest cel pisania bajek.W swojej wypowiedzi zastosuj pasujące wyrazenia; krytyka ludzkich wad--ukazanie wewnetrznych przezyc bohaterow-opis niezwyklych zdarzen-ukazanie wzorcow postepowania-zaskoczenie czytelnikow niezwykloscio poetyckiego jezyka-wskazanie własciwej drogi postepowaniaw zyciu-rozbawienie odbiorcy-mowienie prawdy o naturze czlowieka

3

Odpowiedzi

2009-11-09T12:56:55+01:00
No cel jest taki zeby sie z kim podzielic swoimi uczuciami, zeby nauczyc dzisieci czegos np jak sa takie ksiazki do rozwiazywania zadan to zeby uczyly itd...
2009-11-09T13:15:40+01:00
Bajka:utwór krótki,pisany wierszem.Bohaterami są zwierzęta,które zachowują się jak ludzie,mające wyraźne cechy i wady ludzkie.Nie występują w nich czary i magia ale znajdziemy morał.Bajki pisano by przekazać swoim potomny wiedzę która z nich czerpiemy.W bajkach opisane jest jak życie pokazuje,że w ludziach często zwyciężają ich słabości zależne od wieku,wykonywanego zawodu i sytuacji życiowej.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T13:18:21+01:00
Każda bajka ma ukryty jakiś morał. W bajce chodzi o to, żeby w czytelny i jasny sposób przedstawić go dzieciom. Ludzie czytają bajki, bo przeważnie występuje tam zło i dobro w jakiejś postaci np. zła czarownica i uboga, dobra dziewczyna. W bajkach wszystko jest albo złe albo dobre (choć muszę przyznać, że nie zawsze). Nie ma nic po środku. To jest takie oderwanie się od szarej rzeczywistości. Zazwyczaj dobro w bajkach zwycięża (choć np. w "nieocenzurowanych" bajkach braci Grimm nierzadko dobro przegrywało ze złem i niemało było w nich krwawych, makabrycznych szczegółów).