Zad.6\52 ŚWIAT FIZYKI kl.Ι gimnazium
Wiesz, że 1 Pa odpowiada działaniu siły nacisku o wartości 1 N na powierzchnię 1 m2. Przerysuj do zeszytu poniższą tabelę, wykonaj obliczenia i wypełnij trzecią kolumnę.
Siła(N)--------- Powierzchnia------- Ciśnienie(Pa)
5N------------- 1,0m2------------------????
100N---------- 1,0m2--------------------????
40N------------ 2,0m2--------------------?????
40N------------ 4,0m2------------------?????
10N------------ 0,5m2----------------?????
10N------------ 1,0cm2----------------?????

Prosze rozwiąrzcie to zadanie.
Dzieki!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T13:20:51+01:00
P=F/S

p - ciśnienie (Pa)
F - siła (N)
S - pole powierzchni (m²)

czyli
1) 5 Pa
2) 100 Pa
3) 20 Pa
4) 10 Pa
5) 20 Pa
6) 10 Pa
31 4 31
6 podpunkt jest źle, ponieważ cm2 należy rozszerzyć do m2, a wtedy wychodzi nam wynik 100 000 Pa ;D
2009-11-09T13:24:42+01:00
1. 5Pa
2. 100Pa
3. 20Pa
4.10Pa
5. 5Pa
6 juz obliczam
22 4 22
2009-11-09T15:44:04+01:00
1) 5 Pa
2) 100 Pa
3) 20 Pa
4) 10 Pa
5) 20 Pa
6) 10 Pa
48 3 48