Firma A w II kwratale miala obrotyo 50% wieksze niz w I kwartale. W III kwartale jej obroty spadly o 20% zas w IV spadly o kolejne 20 %. Oblicz jakie bylu obroty firmy A w I, II i III kwartale,jezeli obroty w IV kwartale wynosily 1 440 000 zl

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T13:45:07+01:00
4 kwartał 1 440 000 zł

4 kwartał - 20% nizszy od 3ciego
3 kwartał - 20% nizszy od 2giego
2 kwartał - 50% wiekszy od 1wszego

3kwartał - 100% (jako podstawa dla 4tego)
4kwartał - 80% kwartału 3ciego

80% - 1 440 000 zł
100% - X

1 440 000 * 100% / 80% = 1 800 000

1 800 000 - obroty 3kwartału


3 kwartał - 80% kwartału 2giego
2 kwartał - 100% dla kwartalu 3ciego

80% - 1 800 000
100% - X

1 800 000 * 100% / 80% = 2 250 000

2 250 000 - obroty 2giego kwartalu

2kwartał - wiekszy o 50% od pierwszego - 100% + 50%
2kwartał - 150%
1kwartał - 100%

150% - 2 250 000
100% - X

2 250 000 * 100% / 150% = 1 500 000
1 500 000 - obroty 1wszego kwartalu ;d

2009-11-09T13:49:38+01:00
Rozpiska wg kwartałów

kwartał I 1/2 x
kwartał II x
kwartał III (x- 20%)
kwartał IV 1 440 000 a to nic innego jak (x- 20%)- 20%

Rozwiązanie:

0,8[0,8(1,5x)] = 1440000
0,96x = 1440000
x = 150000 -obroty w I kwartale
1,5 * 150000=2250000 - w II kwartale
0,8 * 2250000 = 1800000 - w III kwartale
0,8 * 1800000=1440000 -w IV kwartale