Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T13:53:35+01:00
Ob=13,14
a=5,8
b=5,8-1,6=4,2
13,14-4,2-5,8=3,14-dwa ramiona
3,14÷2=1,57m
Odp.Jedno ramię wynosi 1,57m.
Prosze:))
1 5 1
2009-11-09T13:54:35+01:00
Obwód trapezu równoramiennego jest równy 13,14 m. Jedna podstawa ma 5,8 m, a druga jest o 1,6 m krótsza. Oblicz długość ramienia tego trapezu.

a- ramiona trapezu
b- krótsza podstawa
c- dłuższa podstawa

L=13,14 m
c=5,8 m
b=5,8-1,6 = 4,2m

L=a+a+b+c
13,14 = 2a + 4,2 + 5,8
13,14 - 10 = 2a
2a = 3,14
a=1,57m
2009-11-09T13:54:36+01:00
Ob=13,14m

P₁=5,8m
P₂=5,8-1,6=4,2m

Ob=P₁+P₂+2R
13,14=5,8+4,2+2R
13,14=10+2R
2R=3,14
R=1,57m