Odpowiedzi

2009-11-09T14:08:13+01:00
A) 1705×4/(4+7)=620zł
1705×7/(4+7)=1085zł

620+1085=1705zł

b) 1+3+4=8
80×⅛=10cukierków
80×⅜=30cukierków
80×½=40cukierków

10+30+40=80cukierków

c)1+2+3=6
18×⅙=3pomarańcze
18×⅓=6pomarańczy
18×½=9pomarańczy

3+6+9=18pomarańczy
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:14:11+01:00
A) kwotę 1705zl miedzy dwie osoby w stosunku 4:7
1705 :11 = 155
155*4 = 620
155*7 = 1085
odp. 620:1085

b) 80 cukierków miedzy trojkę dzieci w stosunku 1:3:4
80:8 = 10
10*1 = 10
10*3 = 30
10*4 = 40
odp. 10:30:40

c)18 pomarańczy w stosunku 1:2:3
18:6 = 3
3*1 = 3
3*2 = 6
3*3 = 9
odp. 3:6:9
2 3 2
2009-11-09T14:19:22+01:00
Rozdziel:
a) kwote 1705zl miedzy dwie osoby w stosunku 4:7
4x:7x
razem 11x
11x=1705zl
x=155
4x=620, 7x=1085
czyli 620zł i 1085zł
b) 80 cukierkow miedzy trojke dzieci w stosunku 1:3:4
1x:3x:4x
razem:8x
8x=80
x=10
3x=30
4x=40
czyli: 10 i 30 i 40 cukierków
c)18 pomaranczy w stosunku 1:2:3
1x:2x:3x
razem:6x
6x=18
x=3
2x=6
3x=9
czyli 3,6,9 pomarańczy
1 5 1