Odpowiedzi

2009-11-09T14:24:18+01:00
Proste sa prostopadle jesli iloczyn wspolczynnikow kierunkowych jest rowny -1, czyli

1/2 razy (2s+1)=-1
s+1/2=-1
s=-3/2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:30:53+01:00
Aby proste były prostopadłe, musi być spełniona następująca zależność:

f(x) = ax + b

p(x) = (- 1 / a)x + b1

f(x)= ½ x + 4, p(x)=(2s+1)x-4: proste, które są do siebie prostopadłe.

Współczynnik kierunkowy pierwszej prostej wynosi a = 1 / 2, wobec tego współczynnik kierunkowy prostej do niej prostopadłej musi być równy - 2.

Czyli:

2s + 1 = -2
2s = -3
s = - 3 / 2

Pozdro))





2009-11-09T14:35:22+01:00
Dla jakiej wartości s proste f(x)= ½ x + 4 i p(x)=(2s+1)x-4 są prostopadłe ?
Objaśnienia: ½ - ułamek ,,jedna druga’’

dwie proste są prostopadłe, gdy iloczyn ich współczynników kierunkowych (a) wynosi -1

czyli 1/2*(2s+1)=-1
s+1/2=-1
s=-1 i 1/2