1 . Oblicz pole rombu o przekątnych 4cm i 8,2 cm.
2 . narysuj romb o polu 10 cm kwadratowych i jednej przekątnej 5 cm
3 . zamień na hektary
a)200 000 metrów kwadratowych b) 57 ar
4 . Podłogę łazienki o wymiarach 2,5 na 2,2 m wyłożony płytkami o wymiarach 10 cm na 10 cm. Za wszystkie płytki zapłacono 176 zł. Ile kosztowała jedna płytka??

proszę o jak najwięcej działań do zadania 4

Muszę mieć to na jutro

2

Odpowiedzi

2009-11-09T14:24:56+01:00
Zad.1
P = e * f / 2 = 4 * 8,2 / 2 = 16,4cm²

zad.2
x - długość drugiej przekątnej
10 = 5 * x / 2
2,5x = 10
x = 4
po prostu narysuj romb o przekątnych 5 i 4 cm

zad.3
a)200 000m² = 20ha
b) 57a = 0,57ha

zad.4
P1 - pole podłogi = 2,5 * 2,2 = 5,5m²
pole jednej płytki: 0,1 * 0,1 = 0,01m²
ilość wykorzystanych płytek: 5,5 / 0,01 = 550
cena jednej płytki: 176 / 550 = 0,32zl = 32gr
odp: Jedna płytka kosztowała 32gr.
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:41:46+01:00
ZADANIE 1.
P = e * f / 2 = 4 * 8,2 / 2 = 16,4cm²

ZADANIE 2.
x - długość drugiej przekątnej
10 = 5 * x / 2
2,5x = 10
x = 4
(Narysuj romb o przekątnych 5 i 4 cm)

ZADANIE 3.
a)200 000m² = 20ha
b) 57a = 0,57ha

ZADANIE4
P1 - pole podłogi = 2,5 * 2,2 = 5,5m²
pole jednej płytki: 0,1 * 0,1 = 0,01m²
ilość wykorzystanych płytek: 5,5 / 0,01 = 550
cena jednej płytki: 176 / 550 = 0,32zl = 32gr
Odp: Jedna płytka kosztowała 32gr.
17 4 17