1.Tytus Romek i a'tomek malował płot .Tytus pomalował trzy czwarte (to jest ułamek 3\4) Romek jedna piąta (to ułamek 1\5) płotu a resztę a'tomek . jaka cześć płotu pomalował a 'tomek??

2.król Edward szczodry przeznaczył na nagrodę w turnieju rycerskim 3 jednakowe mieszki złota . rycerz .który został zwycięzca turnieju otrzymał jedną i jedną drugą (to ułamek 1 1/2)mieszka złota. drugi rycerz w turnieju otrzymał trzy czwarte (to ułamek 3/4)mieszka a trzeci trzy ósme (to ułamek 3/8) ,pozostała cześć złota rozsypano w śród widzów. ile złota rozsypano????

3

Odpowiedzi

2009-11-09T14:21:33+01:00
1=3/4+1/5
1=15/20+4/20
1=19/20

a'tomek pomalował 1/20płotu

3=1i1/2+3/4+3/8
3=3/2+3/4+3/8
3=12/8+6/8+3/8
3=21/8
3=2i5/8

dka widzów rozsypano 3/8 woreczka złota
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:22:25+01:00
1
1 - 3/4 + 1/5 = 1 - 15/20 + 4/20 = 1 - 19/20 = 1/20 - pomalował tomek
2
3 - 1 1/2 + 3/4 + 3/8 = 3 - 3/2 + 3/4 + 3/8 = 3 - 12/8 + 6/8 + 3/8 =
= 3 - 21/8 = 2 8/8 - 2 5/8 = 3/8 - rozsypano wśród widzów
3 5 3
  • smq
  • Początkujący
2009-11-09T14:33:16+01:00
1.
Dane:
Tytus pomalował - 3/4
Romek pomalował - 1/5
Tomek pomalował - ? (resztę płotu)

3/4 + 1/5 = 15/20 + 4/20 = 19/20
20/20 - 19/20 = 1/20

Odp. Tomek pomalował 1/20 płotu.

2.
Dane:
3 mieszki = 1/1 + 1/1 + 1/1 czyli po rozszerzeniu ulamka do mianownika 8, bo taki tu mamy najwyzszy i nalatwiej nam bedize liczyc. ;). 1 mieszek to 8/8, 3 mieszki 24/8
zwyciezca - 1 1/2 = 8/8 + 4/8 = 12/8
drugi rycerz - 3/4 = 6/8
trzeci rycerz - 3/8


24/8 - 12/8 - 6/8 - 3/8 = 5/8

Odp. Rozsypano 3/8 mieszkow zlota.
1 5 1