Odpowiedzi

2009-11-09T14:27:01+01:00
Rzucać/miotać perły między/przed wieprze/świnie - dawać komuś coś cennego, czego ten nie umie docenić, ocenić właściwie.

W słowniku miałam ten jeden.
1 1 1
2009-11-09T14:27:17+01:00
Rzucać perły przed wieprze - dawać komuś coś dobrego, podczas gdy ktoś nie docenia tego daru lub nie jest jego godzien
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:30:40+01:00
Rzucać perły przed wieprze →
dawać komuś coś, czego ten ktoś nie potrafi docenić
Zrobić, urządzić itp. kogoś na perłowo →
spowodować że ktoś znalazł się w niekorzystnej sytuacji
Objechać itp. kogoś na perłowo→
zwymyślać kogoś
1 5 1