Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:32:17+01:00
Jakie fakty (doświadczenia) potwierdzają kinetyczno-cząsteczkową teorię budowy materii?-
potwierdzają:
- takie zjawiska, jak:
ruchy Browna (cząsteczki są w ciągłym ruchu ), dyfuzja , rozpuszczanie,(powstawanie roztworów ), rozszerzalność cieplna ciał,
-zjawiska fizyczne jka: topnienie, krzepniecei, sublimacja, resublimacja itd

A doświadczenie:np. dośw. potwierdzające tą teorię to np. wsypanie kaszy i grochu do jednego pojemnika, potem wymieszanie ich ze sobą.
Mieszanina jest niejednorodna, ale atomy uzupełniają się i zmniejsza się jej objętość
48 4 48
2009-11-09T14:32:42+01:00
Można np: wsypać kaszę i groch do jednego pojemnika i wymieszać. Mieszanina ta jest niejednorodna, ale atomy ,,mieszają się" i i zmniejsza się jej objętość.
18 3 18
2009-11-09T14:37:03+01:00
Kinetyczno cząsteczkowy model budowy materii:
założenia kinetyczno- cząsteczkowej budowy materii :
* materia składa się z cząsteczek, które różnią się wielkością
*cząsteczki wszystkich substancji oddziałują ze sobą
* cząsteczki znajdują sie w nieustannym ruchu.

budowa ciał stałych:
ciała stałe zbudowane są z cząsteczek, które drgają, oscylują wokół położenia wagi.

w kryształkach atomy cząsteczki tworzą tzw. sieć krystaliczną


ja tylko tyle miałam na tej lekcji mam nadzieje ze się przyda:)
13 3 13