Na biwak pojechało 87,5% uczniów klasy liczącej 32 osoby.
Wśród uczniów biorących udział w biwaku chłopcy stanowili 75% .Ile dziewcząt pojechało na biwak?
ROZ.
32-100%
0,32-1%
87,5*0,32=28 os.ile pojechało
28-100%
0,28-1%
75*0,28=21- il. chłopców
28-21=7- il. dziewcząt
87,5-75+10,5 - il. dziewczat w %
ODP. Na biwak pojechało 7 dziewczat

3

Odpowiedzi

2009-11-09T14:39:55+01:00

32 - 100%
x - 87,5%

100x=87,5*32
100x = 2800/100
x=28
28 osób pojechało na biwak.

100% - 28
(100-75=25% - tyle procent dziewczyn)
25% - x
100x= 28*25
100x=700/100
x = 7
Na biwak pojechało 7 dziewczyn.
Czyli wyszło Ci dobrze :)
2009-11-09T14:43:43+01:00
32 * 87,5% = 27,84 = ok. 28 osób
z tego 25% to dziewczęta:
28 * 0,25 = 7
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:44:10+01:00
32-100%
x-87,5
x=87,5 *32/100%
x=28 tyle pojechało

28-100%
x-75%
x=28*75/100
x=21 tyle chłopaków jest

28-21=7 tyle dziewczyn