Pan Bazyli,mijając drogowskaz z napisem Warszawa 200km,spojrzał deskę rozdzielczą swojego samochodu.Zegar wskazywał godzinę 11.15 a prędkościomierz 80km/h.O której godzinie pan Bazyli może dojechać do Warszawy,jeżeli uda mu się utrzymać tę samą prędkość?
A.13.00 B.13.15
C.13.30 D.13.45

3

Odpowiedzi

2009-11-09T14:41:01+01:00
Było gdzina 11.15 on jechał 80km/h miał do przejechania 200km czyli 2.5h
wiec prawidłowa odpowiedz to D
2009-11-09T14:41:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:42:05+01:00
V=80km/h
s=200km
v=s÷t
t=s÷v
t=200÷80=2,5h=2 godziny 30 min

Godzina 11,15 +2 godz 30 min = 13.45

Odp. D