Dałbym mniej punktów bo to zadanie jest proste ale nie jestem pewien :

Wszyscy uczniowie klasy 5c uczą się języka angielskiego lub niemieckiego.Języka angielskiego uczy się ⅘ uczniów tej klasy , a niemieckiego - ⅖ uczniów.Jaka część uczniów klasy 5c uczy się obu języków?
WYJAŚNIENIE!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-09T14:47:15+01:00
Cała klasa- 5/5
angielskiego uczy się- 4/5
niemieckiego uczy się- 2/5
angielskiego i niemieckiego uczą się- (4/5+2/5)-5/5=6/5-5/5=1/5
Odp.: niemieckiego i angielskiego uczy się 1/5 uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:50:48+01:00
To bedzie tak: cała klasa 5c to 5/5
języka angielskiego uczy sie ⅘ klasy
języka niemieckiego uczy się ⅖ klasy
⅘ i ⅖ klasy to razem 6/5 klasy a więc więcej niż całość
całość to 5/5 czyli jest o ⅕ za dużo i to jest wynik
⅕ klasy uczy się obu języków
pozdrawiam marcinekVI
2009-11-09T15:02:19+01:00
⅘ + ⅔= 6/5= 51⅓
1⅕-1= ⅓

1/5 - część uczniów uczących sie obu języków.

Obowiązkowo jest 1 język. Jeśli dodasz angielski i niemiecki, i wyjdzie ci więcej niż 1, to reszta będzie oznaczać, ze tyle osób uczy sie obu języków.