W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie.W klasie 3a jest 16 chłopców i stanowią oni 50% tej klasy. W klasie 3b jest 7 chłopców i stanowią oni 25% tej klasy, a w 3c jest 12 chłopców i stanowią oni 48% tej klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta? Zapisz Obliczenia.

2

Odpowiedzi

2009-11-09T14:56:38+01:00
3a
16 chłopców - 50%
100 % - 50% = 50%

w 3a jest 16dziewczyn

3b
7 chlopcow - 25% klasy
7-25%
x - 100%

7*100%/ 25% = 28
28 - 7 - 21

w 3b jest 21 dziewczyn


3c
12chlopcow - 48%klasy
12-48%
x - 100%

12*100% / 48% = 25 osob
25-12 = 13 dziewczyn

ogolnie uczniow jest : 16+16+28+25 = 85 (chlopcow i dziewczynek)
dziewczynek w szkole jest = 16 +21+13 = 50

85 osob - 100% - wszyscy uczniowie
50 osob - X -dziewczyny

50*100% / 85 = w przyblizeniu 59 %

dziewczynki stanowia okolo 59% uczniow tej szkoly
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:08:15+01:00
3a = 16 chłopaków = 50%
więc pozostałe 50% czyli też 16 do dziewczęta.
3a = 16+16 = 32

3b = 7 chłopców = 25%
7 - 25%
x = 100%
x = 100*7/25 = 700/25 = 28
28 - wszyscy w klasie 3 b
28-7 = 21 liczba dziewcząt w klasie 3 b

3c = 12 chlopców = 48%
12 = 48%
x = 100%
x = 100*12/48 = 1200/48 = 25 (liczba wszystkich uczniów w klasie 3 c)
25 - 12 = 13 liczba dziewcząt w klasie 3 c

32+28+25=85 wszyscy uczniowie klasach 3.
16+21+13=50 wszystkie dzięwczyny w klasach 3.

85 - 100%
50 - x%
x= 50*100/85 = 5000/85 ≈ 58,82%

odp: dziewczyny stanowia ok. 58,82 % klas trzecich.
3 3 3