Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T14:55:53+01:00
20g-->1,8kg
20g-->180g
180g/20g=9%
1 5 1
2009-11-09T14:57:59+01:00
Wzór na stężenie procentowe = masa substancji rozpuszczonej * 100 % podzielone przez masę roztworu, czyli:

Cp = ms * 100 % / m roztw.

Dane:
ms = 20 g soli
m rozpuszcz. = 1,8 kg = 1 800 g wody

masa roztworu = masa substancji + masa rozpuszczalnika, czyli:

m roztw. = 20 g soli + 1 800 g wody = 1 820 g

Podstawiamy do wzorku na Cp:

Cp = 20 g * 100 % / 1 820 g ≈ 1,1 %

Czyli odpowiedź B (1 %)

Pozdro)
1 5 1
2009-11-09T14:58:10+01:00
1,8 kg = 1800g
1800g + 20 g = 1820g (masa całego roztworu z solą)

1820g - 100%
20 g - x%
x = 20g*100% / 1820g = 2000/1820g ≈ 1,1%

Odp: b.
1 5 1