Podaj znaczenie związków frazeologicznych.
(Czyli wytłumaczyć o co chodzi)
1.Walczyć z wiatrakami-
2.Sos tatarski-
3.Wypić kielich goryczy-
4.Dzika bestia-
5.Typ spod ciemnej gwiazdy-
6.Obraza majestatu-
7.Mówić jak ślepy o kolorach-
8.Spuścić ogon-
9.Dać komu wolną rękę-
10.Chudy jak szczapa-
11.Czuć się jak w domu-
12.Każdy medal ma dwie strony-

Prosze pomóżcie mi,w końcu od tego ta strona jest.
Podajcie chociasz kilka przykładów..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:04:51+01:00
Walczyć z wiatrakami-walczyć z czymś niemożliwym, nierealnym
mieć duszę na ramieniu- bardzo się bać
wypić kielich goryczy-przeżyć jakieś cierpienie, wielki smutek
dzika bestia-najczęsciej mówi się tak o osobie łamiącej prawo i działającej na opak
typ spod ciemnej gwiazdy-przestępca, bandyta, złoczyńca
obraza majestatu-obraza kogoś wielkiego
mówić jak ślepy o kolorach-mówić wogóle nie na temat i bez sensu
spuścić ogon - udawać niewinnego
dać komuś wolną rękę - dawać komuś trochę swobody i luzu
chudy jak szczapa - bardzo chudy
czuć się jak w domu - czuć się bardzo dobrze, swobodnie, naturalnie
każdy medal ma dwie strony - oznacza, że coś ma więcej niż 1 aspekt.
4 4 4
2009-11-09T15:08:54+01:00
1.Walczyć z wiatrakami-walczyć z czymś niemożliwym, nierealnym

2.Sos tatarski-osoba o twardym charakterze

3.Wypić kielich goryczy-przeżyć jakieś cierpienie, wielki smutek

4.Dzika bestia-najczęsciej mówi się tak o osobie łamiącej prawo i działającej na opak

5.Typ spod ciemnej gwiazdy-przestępca, bandyta, złoczyńca

6.Obraza majestatu-obraza kogoś wielkiego

7.Mówić jak ślepy o kolorach-mówić wogóle nie na temat i bez sensu

8.Spuścić ogon- udawać niewinnego

9.Dać komu wolną rękę-dawać komuś trochę swobody i luzu

10.Chudy jak szczapa- bardzo chudy

11.Czuć się jak w domu-czuć się bardzo dobrze, swobodnie, naturalnie

12.Każdy medal ma dwie strony- oznacza, że coś ma więcej niż 1 aspekt.
13 4 13
2009-11-09T15:38:24+01:00
1-walczyć z czymś niemożliwym,nierealnym 2-osoba o twardym charakterze 3-musieć pogodzić sie z jakimś nieszczęściem, porażką 4-osoba działająca na opak 5-bandyta 6-obraza kogoś ważnego 7- nie mówić na temat 8-udawać osobę bez winy 9- dawać osobie więcej luzu 10- osoba bardzo chuda 11- czuć sie bardzo dobrze 12- coś ma więcej niż jeden aspekt
4 3 4