Odpowiedzi

2009-11-09T15:12:36+01:00
Jeden z kątków trójkąta ma miarę α (alfa) a drugi kąt jest o 10 stopni mniejszy.Jaką miarę ma trzeci kąt tego trójkąta?
kąty:
α
α-10⁰
x-trzeci
razem 180⁰
α+α-10⁰+x=180⁰
x=180⁰+10⁰-2α
x=190⁰-2α
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:13:16+01:00
Α - miara pierwszego kąta
α - 10° - miara drugiego kąta
x - miara trzeciego kąta

Suma miar kątów w trójkącie wynosi 180°.

α + α - 10° + x = 180°
x = 190° - 2α

Odp. Miara trzeciego kąta wynosi 190° - 2α.
2009-11-09T15:13:21+01:00
1. kąt: α
2.kat: α-10

3.kąt: 180 - (α + α - 10) = 180 - 2α + 10 = 190 -2α