1. Oblicz masę metalowej skrzyni o ciężarze (siła ciężkości) 300N.
2. Wyznacz siłę ciężkości dziajającą na samochód o masie 800N.
3. Oblicz ciężar ciała (siłę ciężkości) którego masa wynosi 250g.



Z gÓry...
Dziękuje bardzoo.;)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-09T15:15:41+01:00
1.300N/10m/s²=30kg

2. Masę podajemy w kilogramach. Prawdopodobnie chodziło o samochód o masie 800kg.

800kg*10m/s²=8kN

3.0,25kg*10m/s²=2,5kN
_________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:16:24+01:00
1. F= 300N
F=m*g
m=F/g
m = 300N ÷ 10m/s² = 30 kg

Odp: masa skrzyni wynosi 30 kg.

2. m = 800kg
F = m*g
F = 800kg * 10m/s² = 8000N = 8kN

Odp: Nie wiem czy o to ci chodzilo bo podalas mase w zlych jednostkach (N) powinno byc chyba kg, albo dag albo g... Podstawiłem kg ;pp 8kN

3. m = 250g = 0,25 kg
F= m*g
F = 0,25kg * 10m/s² = 2,5 N

Odp.: 2,5N.

1 1 1
2009-11-09T15:16:53+01:00
1. Oblicz masę metalowej skrzyni o ciężarze (siła ciężkości) 300N.
Q=300N
Q=mg
g=10m/s²=10N/kg
m=Q/g
m=300N:10N/kg
m=30kg

2. Wyznacz siłę ciężkości dziajającą na samochód o masie 800N.
błąd masa nie jest w N
Q=mg m=800kg
g=10m/s²=10N/kg
Q=800kg*10N/kg
Q=8000N=8kN

3. Oblicz ciężar ciała (siłę ciężkości) którego masa wynosi 250g.
Q=?
m=250g.=0,25kg
g=10m/s²=10N/kg
Q=0,25kg*10N/kg
Q=2,5N
1 5 1