1.Szkolny komitet wygospodarował 2140 zł na zakup sprzetu tele. kupiono telewizor za 1389 zł i magnetofid za 699 zł .Za resztę kupiono kasety wideo.Jedna kaseta kosztuje 6 zł 40 gr . Ile kaset kupiono ?

2.Działka ma kształt prostokąta , którego szerokosć wynosi 24 m, a długość jest 2 razy większa .Na kwiaty i warzywa przeznaczono 80 % powierzchni działki , a pozostałą część na pasiekę.Ile metrów kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:24:32+01:00
Zad.1

2140-(1389+699)=2140-2088=52 zł.

52:6,40=8

kupiono 8 kaset
1 5 1
  • levy
  • Początkujący
2009-11-09T15:26:44+01:00
1) (2140 - 1389 - 699):6,40=(751-699):6,40=52:6,40=8,125 w przyblizeniu 8
odp. Kupiono 8 kaset.


2) 24 * (2*24)= 24 * 48 = 1152

100% - 1152
80 % - x
100x=80*1152
x=921,6 m2
odp. na pasieke przeznaczono 921,6 m2