Uczestnik biegu na orientację przebiegł 500 m w kierunku północno-wschodnim, a następnie skręcił na północny zachód i przebiegł 200 m. W jakiej odległości od punktu wyjścia się znalazł.??

proszę o szybką odpowiedź.!
będę wdzięczna.!!!!
;-*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:35:25+01:00
Stosujemy twierdzenie Pitagorasa: a^2 + b^2 = c^2
znaczkiem ^2 oznaczam, że coś jest do potęgi drugiej (czyli do kwadratu)
a=500m
b=200m
c=?
500^2 + 200^2 = c^2
c^2=250 000 + 40 000
c^2= 290 000
c=538.51648

Znalazł się w odległości ok. 538,52 metrów od punktu wyjścia
2 3 2
2009-11-09T15:36:29+01:00
Z tw. Pitagorasa

200²+500²=x²
x²=40000+250000 /(pierwiastkujemy)
x=538,5m
1 5 1