Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń . wyszukaj w układzie okresowym i podaj przynajmiej po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych których nazwy pochodzą od

a) nazw państw ..........
b)nazw regionów ( miast ) ...........
c)nazw kontynentów ...............
d)imion bogów lubpostaci mitologicznych.............
e) nazwisk wybitnych uczonych ..........
f) nazw planet ..........
g określonych ich właściwości fizycznych ............


3

Odpowiedzi

2009-11-09T15:42:19+01:00
A) polon, german
b) kalirorn
c) ameryk, europ
d) uran, pluton, neptun
e) nobel, mendelew, curie-(Maria Skłodowska-Curie)
f) pluton, neptun, uran
g) chlor, rad

2009-11-09T15:42:53+01:00
Nazwy państw : polon
nazwy regionów:Hel
nazwy kontynentów : ameryk
imion bogów lub postaci mitologicznych : pluton
nazwisk wybitnych uczonych : frans
nazwy planet : aktyn
określeń ich właściwości fizycznych : siarka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:17:28+01:00
A) rRuten (Ruthenium, Ru) od nazwy Ruthenia - Rosja

b) berkel (Berkelium, Bk) od Berkeley, miasta w USA.

c) nie wiem :C

d) tantal (Tantalum, Ta) od Tantala - ojca Niobe.

e) nobel ( Nobelium, No) od Alfreda Nobla
einstein (Einsteinium, Es) od Alberta Einsteina.

f) nie wiem

g) brom (Bromum, Br) od zapachu; po grecku bromos to smród