Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:43:19+01:00
Tetrarchia miała służyć lepszemu rozplanowaniu władzy - Rzym w tym okresie stał się potęgą bardzo trudną do rządzenia. Niemożliwe było dalsze sprawowanie rządów wg starego ustroju odpowiedniego dla mniejszego obszaru. Ten system miał być lekiem na taki stan rzeczy, lecz jak zawsze na powodzeniu zaważył czynnik ludzki - obsesyjne dążenie do władzy bez spoglądania na dobro reszty.
2009-11-09T15:54:26+01:00
Przez obsesyjne dążenie do władzy bez spoglądania na dobro reszty.