Odpowiedzi

2009-11-09T15:44:34+01:00
2009-11-09T15:50:04+01:00
64cm²-24cm²=40cm²
√40=6,33
wysokość trójkąta wyniesie 6.33cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T15:50:16+01:00
Wysokośc obliczymy z twierdzenia pitagorasa.
a²+b²=c²
szukana wysokość to 'a'
połowa podstawy to 'b'
b = 10 : 2 = 5
c = 8
szukamy 'a' więc musimy przekształcić wzór:
a²+b²=c²
a²=c²-b²
a²= 8²-5²
a²=64-25
a²=39
a=√39
Wysokość tego trójkąta to √39 czyli słownie pierwiastek z trzydziestu dziewięciu.
:)