Zad 1
Oprocentowanie oszczędności wynosi 3,5 % w sosunku rocznym. Ile złotych trzeba wpłacić na konto aby po roku miec na koncie 300zł (nie uwzględniaj podatku od odsetek)
a)10,50zł
b)289zł
c)ok 290zł
d)310,50zł

zad 2
jeśli cene jakiegos towaru obnizono o x % a potem o tyle samo % podwyższono to po tych dwóch zmianach ?
a)cena jest wyższa niz na początku
b) cena jest niższa niż na początku
c)cena jest taka sama jak na początku
d) cena może być wyższa , niższa lub taka sama jak na początku zalezy to od tego o ile % zmieniła sie ta cena.


zad 3

cene biletów do kina obiżono o 20% . o ile procent trzeba ja podwyższyć aby była taka jak na początku ?
a) o ok. 17%
b)o ok 20%
c) o 25%
d) nie wiadomu bo nie znamy ceny poczatkowej :)

3

Odpowiedzi

2009-11-09T16:01:10+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:04:54+01:00
2009-11-09T16:24:57+01:00