Staś w skarbonce miał 43 zł. Najwięcej było w niej złotówek, dwa razy więcej niż dwuzłotówek, a cztery razy więcej niż pięciozłotówek. Pozostałymi monetami w skarbonce były pięćdziesięciogroszówki, których liczba była równa 2/3 (dwie trzecie) liczby złotówek. Ile było złotówek w skarbonce?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:20:47+01:00
X-ilość złotówek,
x/2 - ilość dwuzł.,
x/4 - ilość pięciozł.,
2/3x - ilość pięćdziesięciogr.
1x+2\cdot \frac{x}{2}+5\cdot \frac{x}{4}+0,50\cdot \frac{2}{3}x=43

Z rozwiązania wychodzi x=12.
2009-11-09T16:26:29+01:00
X-ilość 1zł
x/2 - ilość 2zł
x/4 - ilość 5zł
2/3x - ilość 0,5zł

x=12.