Odpowiedzi

2009-11-09T16:16:05+01:00
Ale tu nie chodzilo o pech tylko o to ze przeczytal POLSKĄ ksiazke "pan Tadeusz " i sie nia zachwycil i nie zapalil latarni z tego wynika ze byl tak zaczytany ze wkoncu nie zapalil tej latarni ,

a teraz w ladne zdana

Latarnik dostal prasę która była wydana w innym języku niż j.polski a miedzy tymi gazetami ujrzal ksiazke ktora miala tytul "Pan Tadeusz" byla napisana w j.polskim , zachwycony a zarazem ucieszony starzec tak sie zaczytał w tej ksiązce ze nie zapalil latarni ....
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:21:31+01:00
Ma on za sobą burzliwe życie(udział w powstaniu listopadowym, walka w Hiszpanii, we Francji, na Węgrzech, w Stanach Zjednoczonych).Potem nie potrafił ułożyć sobie życia wciąż prześladował go pech. Liczy na to, że w zaciszu latarni morskiej nic mu nie zagrozi. Swoją pensję przesyła na konto Towarzystwa Polskiego. Za ojczyzną właściwie przestał tęsknić, ceni spokój. Pewnego dnia dostawca przynosi latarnikowi paczkę z książkami. Wśród nich jest Pan Tadeusz A. Mickiewicza. Bohater czytał ją przez całą noc i płacze ze wzruszenia. Rano dopiero okazuje sie że zapomniał zapalić latarni.Pech go ciagle "dotykał". Chciał doznać spokoju, znalazł go w latarni, ale tak naprawdę zapomniał kim jest i co kiedyś robił. Przez przeczytanie tej książki o skały rozbił się statek, gdyż latarnia nie była zapalona.Został zwolniony i skazany na dalszą tułaczkę, czuje sie jednak silniejszy- znowu poczuł wielką miłość do ojczyzny.
11 3 11