A) Zmieszczono 2 kg grochu z 8 kg kapusty. Jaki procent staowi groch w tej mieszance.
b) do 3,5kg wody wsypano 0,5 kg cukru . Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie ?
c) pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2 kg wody . Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:16:11+01:00
A)2+8=10
2/10=20/100=20%
b)0,5/4=5/40=1/8=0,125=12,5
c)0,3/2,5=3/25=12/100=12% 0,3+2,2=2,5


To jest dobre bo robiłam to na lekcji przy odpowiedzi....;_
2009-11-09T16:21:36+01:00
A)2 kg + 8 kg = 10 kg

2/10 = 20%
b)3,5 kg + 0,5 kg = 4 kg

0,5/4 = 1/8 = 12,5%
c)
0,3 kg + 2,2kg = 2,5 kg
0,3/2,5 = 12/100 = 12%

3 4 3