Szkolny komitet rodzicielski wygospodarował 2140zł na zakup sprzętu telewizyjnego. Kupiono telewizor za 1389 zł i magnetowid za 699 zł. Za resztę postanowiono kupić kasety wideo. Jedna kaseta kosztuje 6 zł 40 gr. Ile kaset kupiono??

3

Odpowiedzi

2009-11-09T16:25:50+01:00
2140 - 1389 - 699 = 52 zł

52 zł ÷ 6,4 zł = 8 kaset

Odp. Za resztę pieniędzy można kupić 8 kaset.

pZdr.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:27:12+01:00
2140zł-1389zł-699zł=52 zł=5200gr
5200gr :640=8
Odp.Można kupic 8 kaset
1 5 1
2009-11-09T16:28:55+01:00
1389zł + 699zł = 2088zł
2140zł - 2088zł = 52zł
52zł : 6,40zł = 8,125 po zaokrągleniu 8

odp: Kupiono 8 kaset wideo.