Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:39:03+01:00
Na2SO4 * 7 H2O

Masa atomowa tego siarczanu wynosi:

2 * 23 u + 32 u + 4 * 16 u + 14 * 1 u + 7 * 16 u = 268 u

Masa wody zawartej w siarczanie wynosi:

14 * 1 u + 7 * 16 u = 126 u

Zawartość procentowa to będzie zawartość wody w 100 u tego uwodnionego siarczanu:

100 u siarczanu-------------------------------------x (u wody)
268 u siarczanu------------------------------------126 u wody

Po przemnożeniu "na krzyż" mamy:

x ≈ 47 u ≈ 47 % wody

Pozdro)
1 5 1
2009-11-09T16:44:05+01:00
2×23u+1×32u+4×16u=142u - masa czasteczkowa siarczanu VI sodu
7×(2×1u+1×16u)=126u - masa wody
126u+142u=268u - masa calej czasteczki

(126/268)×100%≈47% - procentowa zawartosc wody