1. W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci.
Męższczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów, kobiety- 44%, a dzieci było 42. Ile wczarowiczów spędzało wakacje w domu wczasowym Bursztyn?

2. Znajdź liczbę a, wiedząc że:
a)liczba o 10% większa od a jest równa 55
b)liczba o 15% mniejsza od a jest równa 170
c)liczba o 70% mniejsza od a jest równa 360
d)liczba o 120% większa od a jest równa 88

3.
a)Proszek zwykły podrożał o 5% i kosztuje teraz 21 zł. Ile kosztował przed podwyżką?
b)Po obniżce cen o 10% za kurtkę zapłacono 450zł. Ile kosztowała ta kurtka przed obniżką?

4.
a)Lekcja w poskiej szkole trwa o 12,5% dłużej niż w szkole szwedzkiej. Ile minut trwa lekcja w Szwecji ?

Proszę o oblicznia :)
z góry dziękuje :d
Pozdrawiam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:47:23+01:00
1.
28%-mężczyźni
44%-kobiety
42-dzieci

28%+44%=72%
100%-72%=28%
28% liczby x
0,28*x=42 / :0,28
x=150
Odp.W domu wczasowym Bursztyn spędzało wakacje 150 osób.
2.
a)
100%+10%=110%
1,10*x=55 / :1,10
x=50
b)
100%-15%=85%
0,85*x=170 / :0,85
x=200
c)
100%-70%=30%
0,30*x=360 / :0,3
x=1200
d)
100%+120%=220%
2,20*x=88 /:2,20
x=40
3.
a)
100%+5%=105%
1,05*x=21 / :1,05
x=20zł
Odp.Przed podwyżką kosztował 20zł.
b)
100%-10%=90%
0,90*x=450 / :0,90
x=500zł
Odp.Kurtka przed obniżką kosztowała 500zł.
4.
100%+12,5%=112,5%
1,125*x=45min. /:1,125
x=40min.
Odp.Lekcja w Szwecji trwa 40 min.

Wszystkie zadania są dobrze ;))
  • Użytkownik Zadane
2009-11-09T16:51:35+01:00
Z tyłu książki są odpowiedzi

1.72%-dorośli
28%-dzieci
28%-42
72-x
28x=3024
x=108
108+32=1
x=15050


2.a)a+0,1a=55
1,1a=55
a=50

b)a-0,15a=170
1,15a=170
a=200

c)a-0,70=360
a=1200

d)a+1,20=88
2,20a=88
a=400


3.a)21x5%=1,05
21-1=20
b)450x10%:100%=45
450+50=500

4. tego nie mam a 3 nie jestem pewna. 1 i 2 jest na pewno dobrze.