Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:45:51+01:00
Cp =(ms*100%)÷mr
cp=5%
mr=500 g
ms = (cp * mr) ÷ 100%
ms=(5%*500g) ÷ 100%
ms=2500g ÷ 100
ms=25g
mw=mr-ms
mw=500 g - 25 g
mw=475 g mw-masa wody
ms- masa substancji
mr- masa roztworu
1 5 1
2009-11-09T16:46:21+01:00
5/100 * 500 g= 25 g soli
500-25 g= 475 g wody
2009-11-09T16:51:52+01:00
Ile wody i soli należy zużyc aby otrzymac 500g 5% roztworu ?

Cp=5%
mr=500g

Cp= ms/mr * 100%
ms= mr*Cp/100%
ms=500g*5%/100%
ms=25g - masa soli
mr=ms+mrozp
mrozp=mr-ms
mrozp=500g-25g
mrozp=475g masa wody

Odp.: należy zużyć 25g soli oraz 275g wody.
:)