W 2006r. w Polsce mieszkało 38,125mln ludzi.W województwie mazowieckim mieszkało 13,66% ludności polski a w województwie śląskim 4,567mln ludzi.
a)ile osób mieszkało w woj. mazowieckim
b)jaki % ludności polski stanowili mieszkańcy woj.śląskiego

2

Odpowiedzi

2009-11-09T16:49:58+01:00
A) 38,125 mln * 13,66% = 38 125 000 * 13,66% ≈ 5,21 mln
b) 4,567 mln/ 38,125 mln ≈ 11,98 %
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:54:26+01:00
38,125mln = 38`125`000 - liczba wszystkich ludzi
13,66% - procent(%) ludności w woj. mazowieckim
a) Ile osób mieszkało w woj. mazowieckim?

13,66% = 0,1366 - zamiana procenta na ułamek dziesiętny

38125000×0,1366=5`207`875 = 5,207875mln - Liczba ludności w woj. mazowieckim

b)

4,567mln = 4`567`000 - liczba ludzi w woj. śląskim
38,125mln = 38`125`000 - liczba wszystkich ludzi

4567000÷38125000×100%≈11,98≈12%- procent (w przybliżeniu ludności w woj. Śląskim)
6 4 6