Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:57:51+01:00
Tętnice:
*wyprowadzają krew z serca do tkanek
*ściany są sprężyste ,grube i mocne
*brak zastawek
*ściany kurczliwe
*duże ciśnienie krwi

Żyły:
*prowadzą krew z tkanek do serca
*ściany cienkie, mało elastyczne, wiotkie
*obecność zastawek
*małe ciśnienie krwi

Naczynia włosowate:
*ściany zbudowane z 1-ej warstwy komórek
*wymiana rozpuszczonych substancji między krwią a innymi tkankami
*substancje przechodzą przez cienkie ściany w obie strony
32 4 32
2009-11-09T17:00:47+01:00
Żyła:
-płynie z tkanek do serca
-relatywnie cienka
-posiada zastawki, które zapobiegają cofaniu się krwi
-zbudowana jest z trzech warstw: wewnętrznej, śródbłonka, zewnętrznej
-krew płynie pod niskim ciśnieniem

tętnica:
-od serca do tkanek
-relatywnie gruba
-nie posiada zastawek
-zbudowana jest z trzech warstw: wewnętrznej, śródbłonka, zewnętrznej
-krew płynie pod dużym ciśnieniem

naczynia włosowate:
-zbudowane ze śródbłonka (nie posiadają warstwy mięśniowej)
-brak zastawek
-krew płynie pod niskim ciśnieniem
-rozprowadzają krew w organach
15 4 15