Chłopiec o masie 70kg biegnie z predkoscia 5m/s wskakuje do nieruchomej łódki znajdującej sie na końcu pomostu, łódka odpływa razem z chłopcem 2m/s oblicz masę łódki ( pomijamy wpływ siły oporu wody). prosze o odpowiedz jak dla przedszkolaka.

2

Odpowiedzi

2009-11-09T16:51:22+01:00
Ped chlopca biegnacego musi sie rownac pedowi lodki na ktora wskoczy
p1=p2
p1= masa chlopca * predkosc chlopca= 70*5=350
p2= masa lodki+ masa chlopca <bo chlopiec na nia wskakuje> * predkosc lodki= (m+70)*2

p1=p2
70*5=(m+70)*2
350=2m*140
2m=350/140
2m=2,5/2
m=1.25
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T16:51:52+01:00
350:x=2
x=125 - łódka + chłopiec
x-70=55

Łódka waży 55 KG

ale nie jestem pewien bo to trochę dużo jak na łódkę