Odpowiedzi

2009-11-09T16:56:58+01:00
Naczynia - w krwionośnym żyły, tetnice i naczynia włosowate, w limfatycznym - naczynia limfatyczne.
Płyn - krwionośny - krew , limfatyczny limfa.
Obecność serca w krwionośnym w limfatycznym brak.
Główne naczynie - przewód piersiowy w limfatycznym, w krwionośnym tętnice np szyjna.
24 2 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:13:25+01:00
Więc tak napisze ci to w podkunktach ale ty sobie to umieść w tabeli :)
1. ukłąd krwionośny :
- układ zamknięty
- transport tlenu i dwutlenku węgla
- transport związków wytworzonych w komórkach
- reguluje temperature ciała
- niszczy martwe lub uszkodzone krwinki czerwone
- w tym układzie krąży krew
2. układ limfatyczny:
- układ otwarty
- naczynia uchodzą do przestrzeni międzykomórkowych
- zwany inaczej chłonnym
- uczestniczenie w zwalczaniu drobnoustojów chorobotwórczych
- pobieranie z komórek zbędnych substancjii i nadmiaru wody
- w naczyniach limfatycznych krąży płyn zwany limfą

myślę że tyle wystarcz jeśli nie to mogę jeszcze coś o nich dopisać , to wal śmiało :)) ps. gwarat że jest to wszyzstko dobrze a jak mogę jeszcze w czymś pomóc <biologia> to tylko powiedz .:) pozdro
70 4 70