Z wiersza wypisz wszystkie srodki poetyckie: rymy uosobienia przenosnie dwiękonasladownictwo epitety metafory porównanie synonim

NA ZDROWIE

Ślachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klinocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!

Prosze szybko zróbcie na jutro :)

3

Odpowiedzi

2009-11-09T17:01:18+01:00
Epitety:szlachetne zdrowie,
metafora:klinocie drogi
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:01:24+01:00
Rymy:
zdrowie-dowie
smakujesz-zepsujesz
prawie-jawie
powie-zdrowie
lepszego-droższego
mienie-kamienie
młody-urody
wysokie-szerokie
ale-cale
siły-niemiły
drobi-ubogi
tobie-sobie
3 3 3
2009-11-09T17:09:09+01:00
Epitety:szlachetne zdrowie,wiek młody,mieśca wysokie, władze szerokie,świat niemiły,dobre mienie
przenośnia:szlachetne zdrowie,
rymy:zdrowie-dowie,smakujesz-zepsujesz,prawie-jawie.powie-zdrowie,lepszego drozszego,mienie-kamienie,młody-urody,wysokie szerokie,ale-cale,siły-niemiły,drogi-ubogi,tobie-sobie <to są rymy sąsiadujące aa bb>




mam nadzieje, że troche pomogłam ;)

6 3 6