1 a)Jaki wielokąt jest podstawą graniastosłupa o 14 wierzchołkach?A o 13 wierzchołkach?
b)Ile najmniej wierzchołków może mieć graniastosłup?A najwięcej?
c)A ilu wierzchołków na pewno nie może mieć graniastosłup?
2 Ile ścian ma graniastosłup,który ma
a)6 wierzchołków b)14 wierzchołków
c)18 wierzchołków d)30 wierzchołków
3 Jaki to graniastosłup,jeśli
a)liczba jego ścian bocznych jest o jeden większa od liczby podstaw?
b)ma on dwa razy więcej ścian bocznych niz podstaw?
c)ma łącznie dziewięć ścian?
d)ma 18 krawędzi?

3

Odpowiedzi

2009-11-09T17:08:37+01:00
1.
a) czternastokąt i trzynastokąt
b)najmniej 3 a, najwięcej nieskończenie wiele
c) 2 i 1
2. 6 ścian, 14 ścian, 18 ścian i 30 ścian
3
a) trójkątny
b)prostokątny
c)dziewięciokątny
d) osiemnastokątny
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T18:16:33+01:00
Zad1

a.)14- siedmiokat
graniastosłup o 13 wierzchołkach nie istnieje

b.) najmniej 6, najwiecej - nieskonczenie wiele:)

c.) nie moze miec mniej niz 6 ani liczby wierzchołków nieparzystej

zad.2

a.) 6 wierzchołków - 5 ścian
b.) 14 wierzchołków- 9 scian
c.) 18 wierzchołków -11 scian
d.) 30 wierzchołków - 17 ścian

zad.3
a.)trójkątny
b.)czworokatny
c.)siedmiokątny
d.)dziewięciokątny
24 4 24
2009-11-09T20:46:12+01:00
1)
a.)14- siedmiokat
graniastosłup nie istnieje
b.)min 6, max- nieskończenie wiele
c.) nie moze miec mniej niz 6 ani liczby wierzchołków nieparzystej

2)
a) 6 wierzchołków - 5 ścian
b) 14 wierzchołków- 9 scian
c) 18 wierzchołków -11 scian
d) 30 wierzchołków - 17 ścian

3)
a)trójkątny
b)czworokatny
c)siedmiokątny
d)dziewięciokątny