Odpowiedzi

2009-11-09T17:15:45+01:00
A) P b) P c) F d) F
3. Np. Dyfuzja - Gdy wymieszamy ze sobą dwie różne ciecze zauważamy, że ich objętość zmniejsza się po wymieszaniu. DZieje się tak, bo między każdymi atomami istneją szparki, w które mogą wejść inne atomy podczas dyfuzji.
4. Roztwór powstaje przy dyfundowaniu (mieszaniu się) dwóch cieczy. Przez naturalne poruszanie atomów obu cieczy mieszają się one tworząc mieszaninę. Ten proces odbywa się wolno, bez żadnych wpływów zewnętrznych. Jest to mieszanina jednorodna, nie widać poszczególnych jej składników.
5. Dyfuzja to mieszanie sie dwóch substancji nie wspomagane czynnikami z zewnątrz. Można ją przyspieszyć podgrzewając te csubstancje lub mieszając je np. łyżką.
7. dyfuzja w ciałach stalych - moczenie kredy, w gazch rozpylanie dezodorantu
chyba edytowałaś pytanie, napisałma z a dużo... ale już nie kasuję ;)
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T17:18:27+01:00
A)Roztwór jest to mieszanina cieczy i jakiejś substancji rozpuszczalnej. Może być nasycony i nienasycony.
b)dyfuzja jest to mieszanie się cząsteczek ciał stałych gazów lub cieczy.
c)np. wlewając sok malinowy do wody
d)gazy- np. powietrze
ciało stałe- złoto i ołów
ciecze- woda i sok
15 3 15